Orientering fra CrossBox sommer 2026

Kære medlem, så er det blevet sommer, og perioden med ferie nærmer sig. Det er længe siden at vi har samlet op på informationer, og derfor har vi lavet dette orienteringsbrev til dig som træner i CrossBox. Vi vil både orientere om emner der gælder den kommende periode, samt samle op på lidt fra 1. halvår 2026

Husk fradrag for træning

Vi har nu kørt med moms på træning siden 1. januar, og samtidig er det 1. år hvor der er mulighed for at få fradrag for træning købt af en privat udbyder. Fradraget får du kun hvis du selv indberetter det. Du kan indberette dit fradrag digitalt via din forskudsopgørelse og årsopgørelse hos Skat.dk. Det er vigtigt, at du gemmer dine kvitteringer for betalt kontingent eller træningsforløb som dokumentation. Kvitteringer/fakturaer kan du finde under medlemslogin via Crossbox.dk

Udeblivelser

Vi har desværre oplevet et større antal udeblivelser fra træning de seneste måneder. I maj måned har vi mere end 50 gange konstateret at der er udeblivelser fra holdtræninger. Det er superærgerligt, både fordi det udløser en bøde/mistet klip, men mest fordi en anden kunne have fået pladsen, og trænet med på holdet. Vi vil derfor opfordre jer til at være opmærksomme på at få meldt af, senest 2 timer før holdstart, så pladsen kan gå videre. Når du det ikke, vil vi opfordre dig til at skrive på vores Facebook medlemsside ”CrossBox Medlemmer” så evt. deltagere på venteliste alligevel kan nå at deltage på holdet.

I samme omgang har vi en stor bøn til jer om at huske at scanne jeres nøglebrik når I ankommer. Også selvom om døren er åben når I ankommer. Vi oplever også at en del får bøder, fordi der ikke er registreret ankomst. Har du glemt din nøglebrik, kan du skrive dit navn på sedlen ved døren, men vi foretrækker helt klart at du bruger nøglebrikken, da sedlen giver ekstra manuelt arbejde.

Instruktørerne på morgenholdene, både til hverdag og i weekenden, har desuden en bøn til jer om at melde fra holdet så tidligt som muligt dagen inden, hvis I alligevel ikke kan deltage. Vi oplever ofte, at der er et meget stort frafald i løbet af aftenen/natten. Husk at der ligger et stort arbejde bag hvert eneste program der bliver lavet til jer, og det bliver som regel tilpasset antallet på holdet – om det er et stort eller lille hold. Så af respekt for instruktørerne og for jeres med-medlemmer som også gerne vil træne, så tag stilling i god tid.

Holdplan

Der er kommet lidt ændringer i holdplanen, sådan at det nu bliver muligt at træne alle morgener på hverdage i CrossBox fra kl. 06.00 – 06.45. Det er vi rigtig glade for at kunne tilbyde jer. Anne J. som havde hold hver anden torsdag kl. 16.15 er desværre stoppet grundet nyt arbejde, men Pia overtager det, så det fortsat kører hver uge. Samtidig fastholdes alle øvrige hold, med undtagelse af Tabata, som der desværre ikke var tilstrækkelig tilslutning til.

Holdplanen er anderledes i sommerferieperioden fra uge 27 til uge 32. Vær derfor ekstra opmærksom på, hvilke hold der er tilgængelige. Flere af vores gode instruktører har varslet, at de kan finde på at lave pop-up hold, så følg løbende med i holdplanen og på medlemssiden på Facebook hen over sommeren.

Nyt udstyr

Der er for nylig blevet indkøbt sandbags og powerbags for pengene i ”Ølkassen” (overskuddet fra solgt øl og sodavand). Derudover har Simon fået den fremragende idé at indsamle penge til en ny officiel Hyrox slæde, det er et super godt initiativ, som vi sætter stor pris på. Vi glæder os til den bliver bestilt. Det er også meningen at vi køber et trækreb til slæden, men pt. er det i restordre. Vi er ligeledes i dialog med leverandøren af air bikes og ski ergs, for at forbedre standen på dem.

Yoga

Pia er tilmeldt Yin yoga uddannelse, og går det efter planen vil vi udbyde yogahold 3 dage hver uge. Det kommer til at foregå i ”festlokalet” og udover Pia, vil Marlene også fortsat tilbyde yoga. Det vil på alle hold være Yin yoga.
Adgang til yoga vil foregå som et selvstændigt abonnement. Har man i forvejen abonnement eller klippekort, vil man få det til en reduceret pris. Men personer der ikke er medlem hos CrossBox, kan købet et abonnement, udelukkende til yoga.
Vi kommer tilbage med nærmere detaljer og priser, men håber at I tager godt imod dette nye initiativ.

Tilbage er der blot at sige tak for jeres engagement, tillid og opbakning. CrossBox er intet uden alle jer fantastiske medlemmer.

Rigtig god sommer.

Kærlig hilsen

Pia & Thomas

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *