Holdbeskrivelser

Hos CrossBox kan du deltage på en række forskellige hold. Holdene er åbne for medlemmer af CrossBox. Der kan dog være hold som har begrænsninger ifht. hvem der bør deltage. Se mere herom i holdbeskrivelser her på siden. Såfremt du ikke finder den ønskede holdtræning, eller har spørgsmål til nedenstående holdbeskrivelser, så se nederst på denne side.

Ønsker du som medlem at booke holdtræning, kan du følge dette link: Book holdtræning

Holdbeskrivelser

Cross

Tidspunkt for hold:
Se holdplanen for tidspunkter. Cross er det mest almindelige hold, og tilbydes mange dage hen over en uge. I skolernes ferier samt på helligdage, kan der være varierende holdplan.

Holdbeskrivelse:
Cross er for dig der ønsker at lave WOD’s (Workout Of the Day/dagens træning) som altid udfordrer, og sjældent er ens fra gang til gang. Det er funktionel træning som både består af konditionstræning og styrketræning. Vi benytter udstyr som vægtstænger, battlerope, kettlebells, pull up rack, wall balls, traktordæk og meget mere. WOD’s vil variere fra gang til gang, og er altid lavet så alle kan være med, uanset niveau eller tidligere kendskab til øvelserne.
Den individuelle belastning kan varieres alt efter, hvilket niveau man ligger på som individ, så alle kan være med, og alle kan blive udfordret. Der vil altid være en uddannet instruktør, som styrer dagens WOD og hjælper med at alle udfører øvelserne korrekt. Ofte vil der også være hjælp at hente fra de rutinerede deltagere på holdet.

Deltagelse på en Cross holdtræning, er ofte mere end bare træning. Man lærer hinanden at kende, ved samarbejde og små konkurrencer, indbygget i de forskellige WOD’s

Instruktører:
Vi har mange instruktører på vores Cross hold. Se derfor på holdplanen hvor den specifikke instruktør vil være anført. Hvis der er sket instruktørskift grundet fx sygdom, fremgår dette ikke af holdplanen.


Styrke

Tidspunkt for hold:
Holdet er pt. på holdplanen hver anden uge

Holdbeskrivelse:
Styrketræning / vægtløft med fokus på de 3 primære løft – Squat, Dødløft og bænkpres.

Instruktør:
Christian Hansen


Søndags WOD

Tidspunkter for holdet:
Søndage om morgenen

Holdbeskrivelse:
Holdet hvor vi lavere tungere løft. Fokus på korrekt teknik i styrke. Korte eller lange hårde WOD’s som stiller lidt flere krav. WOD’s vil typisk være mere tekniske og tunge. Der vil ikke være instruktion i øvelserne, kun gennemgang af programmet. Er du i tvivl om du kan deltage på dette hold, så deltag gerne på vores Cross hold i en periode på 6-8 uger, inden du deltager i vores søndags WOD

Spørg os om holdtræning hos CrossBox

Hvis du har spørgsmål til vores holdbeskrivelser eller har ønske om andre typer af hold, så kontakt os endelig. Husk at vi også tilbyder bootcamps, som typisk også er holdtræninger, dog med et mere intenst og specialiseret forløb, samt flere fordele tilknyttet. Læs om vores bootcamps her: Bootcamp hos CrossBox