Holdbeskrivelser

I CrossBox kan du deltage på en række forskellige hold. Holdene er åbne for medlemmer af CrossBox. Der kan dog være hold som har begrænsninger ifht. hvem der kan deltage, fx børnehold og familietræning. Se mere herom i holdbeskrivelser her på siden. Såfremt du ikke finder den ønskede holdtræning, eller har spørgsmål til nedenstående holdbeskrivelser, så se nederst på denne side.

Ønsker du som medlem at booke holdtræning, kan du følge dette link: Book holdtræning

Holdbeskrivelser

Vi leder i øjeblikket efter en person som vil være interesseret i at drive et mobilitetshold hos os. Skulle du være interesseret, så kontakt os gerne for en yderligere dialog.


Cross

Tidspunkt for hold:
Se holdplanen for tidspunkter. Cross er det mest almindelige hold, og tilbydes mange dagen hen over en uge. I ferier samt helligdage, kan der være varierende holdplan.

Holdbeskrivelse:
Cross er for dig der ønsker at lave WOD’s (Workout Of the Day/dagens træning) som altid udfordrer, og sjældent er ens fra gang til gang. Det er funktionel træning som både består at konditionstræning og styrketræning. Vi benytter udstyr som vægtstænger, battlerope, kettlebells, traktordæk, pull up rack, wall balls, traktordæk og meget mere. WOD’sene vil variere fra gang til gang, og er altid lavet så alle kan være med, uanset niveau eller tidligere kendskab til øvelserne.
Den individuelle belastning kan varieres alt efter hvilket niveau man ligger på som individ, så alle kan være med, og alle kan blive udfordret. Der vil altid være en uddannet instruktør, som styrer dagens WOD og hjælper med at alle udfører øvelserne korrekt. Ofte vil der også være hjælp at hente fra de rutinerede deltagere på holdet.

Deltagelse på en Cross holdtræning, er ofte mere end bare træning. Man lærer hinanden at kende, ved samarbejde og små konkurrencer, indbygget i de forskellige WOD’s

Instruktører:
Vi har mange instruktører på vores Cross hold. Se derfor på holdplanen hvor den specifikke instruktør vil være anført. Hvis der er sket instruktørskift grundet fx sygdom, fremgår dette ikke af holdplanen.


FGB – Fight Gone Bad (Cross)

Tidspunkt for hold:
Se vores holdplan for tider

Holdbeskrivelse:
Cirkeltræning når det er bedst.
“Kampen” går over 3 omgange af 5 minutters varighed pr. omgang, og modstanderen er dig selv.
I hver omgang skal du give dig 100 procent. Du bliver udfordret af 5 øvelser i hver omgang, som du skal arbejde med i et minut af gangen. Du får kun ét minut til at komme dig efter hver omgang, inden gongongen lyder til den næste. Sagt på en anden måde: På bare 25 minutter får du trænet hele kroppen og banket pulsen helt op.

Inden start, laves der en hurtig opvarmning. Hvis du vil være sikker på at værre helt klar, anbefaler vi at du selv varmer op inden holdstart.

Instruktør:
Daniel Kallehauge


Cross Vægtløftning

Tidspunkter for holdet:
Se holdplanen for tider for

Holdbeskrivelse:
Cross Vægtløftning hos CrossBox i Hadsten, er træning der primært henvender sig til dig, der ønsker at arbejde mere målrettet og intensivt med enkelte øvelser, primært med en barbell. Alle der har lyst til denne form for træning kan være med. Dog anbefaler vi at du er bekendt med de grundlæggende øvelser i Cross, er tryg ved at løfte tungere vægte og ikke har skader i knæ, hofte, ryg eller skuldre. Er du i tvivl, så deltag gerne på vores Cross hold i en periode på 6-8 uger, inden du deltager i Cross Vægtløftning.

På dette hold er der fokus på teknik og styrke. Du vil blive guidet igennem 1-2 løft, der arbejdes på det meste af timen. Til sidst får du brug for den teknik og øvelserne du har arbejdet med, i en afsluttende træning – WOD.

Spørg os om holdtræning hos CrossBox

Hvis du har spørgsmål til vores holdbeskrivelser eller har ønske om andre typer af hold, så kontakt os endelig. Husk at vi også tilbyder bootcamps, som typisk også er holdtræninger, dog med et mere intenst og specialiseret forløb, samt flere fordele tilknyttet. Læs om vores bootcamps her: Bootcamp hos CrossBox