FAQ – Spørgsmål og svar

Vores FAQ – Spørgsmål og svar, er en side hvor du finder de oftest stillede spørgsmål, og vores svar herpå. Skulle du ikke få svar på dit spørgsmål, så send os endelig en mail, eller kontakt os via medlemslogin, hvis du allerede er medlem.

FAQ - Spørgsmål og svar

Træning

  1. Skal man være i god form, eller have erfaring med træning, for at deltage på holdtræning
    Nej, du skal ikke være øvet, være i god form eller have erfaring med træning, for at deltage på holdtræning, eller i øvrigt træne hos CrossBox i Hadsten. Vores instruktører sørger for at træningen er tilpasset, så både nybegynderen samt den øvede kan være med og får noget ud af træningen. Endvidere er det muligt ved køb af medlemskab, at få en introduktionstime til faciliteterne og inspiration til træning hos CrossBox.
    Har du skader eller andre fysiske begrænsninger, bør du kontakte CrossBox før køb af abonnement/klippekort, for en gennemgang af hvordan din opstart bliver bedst mulig hos CrossBox
  2. Kan børn godt styrketræne
    Ja, børn kan godt styrketræne, på den måde som træningen er tilrettelagt i CrossBox. Vi anbefaler dog ikke tunge løft til unge under 15 år. Dette primært ud fra et sikkerhedshensyn.
    Sundhedsstyrelsen anbefaler faktisk styrketræning min. 3 gang pr uge for børn og unge mellem 5 og 17 år. (anbefaling fra d. 12.06.2023 – Link til sundhedsstyrelsens anbefaling)
  3. Må jeg droppe?
    JA! På de indrettede “lift zones” med gummigulv, må du gerne droppe. Vores vægtstænger er dimensioneret til tab fra hovedhøjde. Drop skal dog foretages med hensyn til øvrigt trænende medlemmer, og med mest mulig hensyn til udstyret. 
  4. Kan jeg selvtræne når der er holdtræning?
    Ja, man kan godt træne når der er hold, dog har holdtræningen fortrinsret for udstyr og placering i lokalet, hvorfor der kan være begrænsninger for træning på samme tid som en holdtræning. Lokalet til personlig træning kan også benyttes, såfremt lokalet er frit. Personlig træning har altid fortrinsret til dette lokale.
  5. Er jeres træning kun med meget tunge vægte, og meget “hardcore”
    Nej, træning i CrossBox er CrossFit inspireret, og er baseret på bl.a. funktionel træning, samt brug af stænger(barebells), kettlebells, TRX, dumbells, medicin bolde egen krop og lign. Træningen kan tilpasses til den enkelte, hvorfor der på et hold kan deltage en øvet der kan løfte mange kilo, eller tage mange gentagelser af fx pushups, og samtidig kan en nybegynder der ikke kan løfte ret mange kilo eller lave mange gentagelser, deltage i træning på vores hold.
  6. Kan jeg få en prøvetræning eller fremvisning
    Ja, du kan godt få en prøvetime på et hold, eller få en fremvisning af lokalerne, inden du vælger at blive medlem hos os. Du skal kontakte os pr. mail, for at lave en aftale, da vi gerne vil sikre os at du kommer på det rette hold, og at der er personale til stede for en fremvisning.
    Du kan skrive til pia@crossbox.dk
  7. Manglende fremmøde til booket holdtræning
    Hvis du ikke møder op til en booket holdtræning, vil du få en “bøde” for manglende fremmøde. Prisen vil fremgå af vores prisliste. Har du klippekort mister du dit klip, men får ikke en “bøde”


Kostvejledning

  1. Får jeg en kostplan når jeg får kostvejledning
    Nej, du får ikke bare en kostplan. Kostvejledning hos os er individuelt tilpasset til dig, ud fra din hverdag, og de fødevarer du spiser i dag. Med baggrund i en dybdegående samtale om fødevarer, vaner, motion, dagligdag mv. laver vi sammen en plan, med fokus på intuitiv spisning, som tager højde for førnævnte faktorer, sådan at du får succes med din forandring.
  2. Skal jeg være meget overvægtig, for at kunne få kostvejledning
    Kostvejledning er for alle – tynde, trænede, overvægtige mv. Kost kan meget mere end kun bruges til vægttab. Kosten kan også bruges til at forbedre den generelle sundhed ved fx at øge immunforsvarets styrke, til at opnå bedre resultater med træning, eller til at ændre en dårlig vane.
    Så kostvejledning er for alle – skriv gerne til Pia på pia@crossbox.dk hvis du ønsker at høre mere om kostvejledning.

Bootcamps

  1. Hvad er en Bootcamp hos CrossBox?
    En bootcamp er et intensivt træningsforløb med et specifikt fokus. Hos CrossBox har vi bootcamps med fokus på bl.a. vægttab eller efterfødsels træning. 
    På en bootcamp vil man over en periode på typisk 8 uger deltage på et hold, bestående af de samme deltagere i hele forløbet. Endvidere vil det være de 1-2 samme trænere/vejledere der igennem hele forløbet deltager i alle træninger og udfører introduktion, evt. vejning og måling samt andre vejledninger.
    Vi har dog også BootCamps der kører løbende, hvor man kan deltage lige så længe man har lyst, og derved fastholder sin plads på holdet.
  2. Hvad er forskellen på en Bootcamp og alm. holdtræning?
    På en Bootcamp hos CrossBox får du en mere personlig træning, samt flere fordele. Da det typisk er den samme instruktør/vejleder der følger holdet igennem hele forløbet, får du en sparringspartner der lærer dig at kende, og derved bedre kan hjælpe dig med at opnå en bedre form. Endvidere vil der på nogle Bootcamps være mulighed for at lave en “før” test og en “efter” test, samt blive målt og vejet i løbet af bootcampens forløb.
    Køber du en plads på en BootCamp ved du også at pladsen er din, og der er derfor ikke risiko for at et hold er fyldt op, og du derfor ikke kan komme afsted til din træning.
    Se alle fordelene ved en bootcamp, ved at klikke her

Medlemskab

  1. Hvad indeholder et medlemskab
    Har du købt abonnement kan du træne frit i lokalerne, og deltage på holdtræninger. Har du klippekort kan du deltage på hold, men har ikke adgang til selvtræning.
  2. Må jeg dele mit medlemskab med andre
    Nej, et medlemskab er personligt og må ikke deles med andre. Det betyder at du ikke må låne din nøglebrik ud til andre. Du må heller ikke give andre adgang til din profil i medlems systemet.
  3. Kan jeg sætte mit medlemskab på pause
    Ja, du kan sætte dit medlemskab i bero i op til 3 måneder. Bero kan oprettes ved at kontakte CrossBox på mail, eller ved at henvende dig til os personligt. Du skal kontakte os 4 hverdage før en måneds ultimo, for at være sikker på vi kan nå at behandle din forespørgsel. En beroperiode kan tidligst starte fra d. 1. hverdag i næstkommende måned. Du kan til enhver en tid genoptage dit abonnement. Ved genoptagelse betaler du forholdsmæssigt for indeværende måned samt næste måned.  
  4. Hvordan får jeg udleveret nøglebrik
    En nøglebrik kan udleveres ved fysisk fremmøde hos CrossBox i Hadsten efter aftale – typisk i forbindelse med en holdtræning. Ellers kan vi sende den til din hjemmeadresse, hvis du kun ønsker at træne selv i vores lokaler. Kontakt os for at aftale, hvordan det passer dig bedst.
  5. Hvordan opsiger jeg mit medlemsskab.
    Du kan opsige dit medlemsskab ved at kontakte CrossBox pr. mail.
    Se vores medlemsbetingelser for at se specifikt hvilke regler der gælder for din opsigelse.

CrossBox lokalerne

  1. Hvor finder jeg information om lokalerne og brugen af boxen
    I indgangen vil du finde information om brugen af CrossBox lokalerne. Endvidere vil der være skiltning i lokalet, med anvisninger til brug af lokalet, nødudgange, brug af udstyr mv.
  2. Kan jeg købe mad/drikke hos CrossBox
    Hos CrossBox tilbyder vi et udvalg af kolde drikkevarer, både proteinholdige drikke, energidrikke samt alm. vand. Endvidere finder du et udvalg af proteinbarer og müslibarer. Endvidere kan du hos CrossBox købe frugt.
    Vi tilbyder også proteinpulver i forpakninger, så du selv kan lave en shake efter din træning. Køb af produkter betales med MobilePay
  3. Kan jeg gå i bad hos CrossBox
    Nej desværre ikke. Vi kan ikke tilbyde bad til vores medlemmer, og tilbyder kun i begrænset omfang omklædning. Vi anbefaler derfor, at komme omklædt hjemmefra. Man er dog meget velkommen til at “køle af” i lokalerne i de opstillede sofaer eller i vores åbne køkken efter træning.
    Vi har mulighed for opbevaring af tøj og andre værdier i skabe i vores omklædning. Opbevaring sker på eget ansvar.
  4. Hvordan får jeg adgang til lokalerne
    Ved køb af abonnement eller bootcamp med inkluderet fri træning, får du en nøglebrik, som du skal benytte når du vil benytte lokalerne eller skal deltage på hold eller bootcamp. Døren kan i perioder være oplåst, men vi vil gerne bede dig om at registrere dig uanset om døren er låst op eller ej.
  5. Er der faste kontortider?
    Vi har ikke faste kontortider, men aftaler os ud af det, hvis du ønsker at mødes med os. Vi vil typisk være til stede før og efter holdtræninger, samt løbende i løbet af dagen og aftenen. Du er altid velkommen til at komme forbi administrationen, for at se om vi er der.
  6. Hvor kan jeg parkere når jeg skal træne hos CrossBox
    Omkring CrossBox’s lokaler, er der en række parkeringsmuligheder. Lidt afhængig af hvornår på dagen du besøger os, er der forskellige muligheder. Du finder mere info om parkering her:
    http://crossbox.dk/parkering/

Skulle du ikke have fundet svar på dit spørgsmål her på vores FAQ – Spørgsmål og svar side, skal du endelig ikke tøve ,ed at kontakte os.